Kde koupit Fakker!
Titulka aktuálního čísla
Jak Lidl boduje mezi hudebními fanoušky: šusťák, vtipy i charita

Jak Lidl boduje mezi hudebními fanoušky: šusťák, vtipy i charita

Vydáno: 27.07.2025 10:04 v sekci Novinky - Anastázie Šebková | foto: Bianca Schäfer

Supermarketový řetězec Lidl se v posledních letech stal nečekaným oblíbencem mezi zákazníky všech generací. Nově však i mezi hudebními fanoušky - a ne kvůli potravinám.

Vtipy, náhody a dobře načasovaný marketing udělaly z oblečení s logem Lidl kult - aneb když supermarket promění meme v marketingový tah a dostane se až na pódia světových kapel.

První virální moment nastal díky americké kapele Linkin Park. Všechno to začalo nenápadnou hříčkou - v jejich písni "Two Faced" se v refrénu zpívá "Two faced, caught in the middle", ale fanoušci v tom slyší spíše "Toothpaste caught in a Lidl". Vtip se začal rychle šířit po sociálních sítích, až se k tomu přidala i zpěvačka Emily, která to na koncertech občas schválně zazpívá "špatně". A na koncertě v rakouském Nickelsdorfu překvapila fanoušky ještě víc, když přišla přímo v šusťákové soupravě s logem Lidl. Marketingový tým Lidlu to nenechal bez odezvy: přijel na další koncert v Německu s dodávkou plnou identických souprav, které zadarmo rozdával přímo v publiku, čímž fanoušky přetvořil na jednu velkou chodící reklamu.

Lidl ale nezůstal jen u Linkin Park - druhý virální zásah přišel v reakci na Liama Gallaghera. Ten kocem roku 2024 nafotil kampaň pro outdoorovou značku Berghaus, jejíž bunda měla barevnou kombinaci nápadně podobnou Lidlu - modrá, žlutá a červená, čehož si samozřejmě internet hned všiml. Lidl zareagoval téměř okamžitě - vypustil limitovanou edici bund "Lidl by Lidl", což je narážka na luxusní značky, které se jmenují třeba "Tom Ford by Tom Ford" nebo "Marc Jacobs by Marc Jacobs". "Lidl by Lidl" tak ironicky znamená móda od Lidlu, pro Lidl - a právě tím si získala srdce mnoha mileniálů a gen Z. Limitka byla inspirována ikonickým lookem bratrů Gallagherových z Oasis a byla vypuštěna těsně před začátkem jejich reunion turné - ceny byly lidové a výtěžek z limitky Lidl věnoval na charitu. Spojení s Oasis tím získalo nejen marketingový, ale i lidský rozměr.

P.S. Toto není spolupráce! Ty my jakožto menší hudební médium bohužel často nedostáváme. Ale kdyby náš článek marketingový tým Lidlu náhodou zaznamenal, redakci by nová šusťákovka taky nevadila, mrk mrk. ;)



 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Příspěvek sdílený Lidl in Deutschland (@lidlde)






DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Nova Twins, Hot Wax, Rock Café, Praha, 29.9.2025 (fotogalerie)
FOTO: Divoženky Nova Twins v Praze znovu vycenily své ostré zoubky Holky z Nova Twins (a pochopitelně i ten cápek, co jim za bicími kryje záda) to mají v Česku rády. Ve své nepříliš dlouhé kariéře k nám zavítali už popáté. Po menším klubu a festivalovém pódiu si tentokrát daly dostavení v... čtěte zde
Vydáno: 29.09.2025 22:30 v sekci Foto
Ten56., Cabal, VCTMS, The Dali Thundering Concept, Rock Café, Praha, 24.9.2025 (fotogalerie)
FOTO: Ten56., Cabal, VCTMS a TDTC: čtyřnásobná dávka brutality v Rock Café Podzimní koncertní sezóna odstartovala ve středu 24. září, kdy si fanoušci tvrdších žánrů byli nuceni vybrat hned mezi dvěma velkýma jménama novodobý metalový scény. A tak se naše redakce rozdělila a šla prozkoumat obě akce - a... čtěte zde
Vydáno: 26.09.2025 21:20 v sekci Foto
Bleed From Within, After the Burial, Great American Ghost, MeetFactory, Praha, 24.9.2025 (fotogalerie)
FOTO: Špičkový metal! Mimo to přivezli Bleed From Within hromadu radosti a pokory Skotští Bleed From Within se po loňském Rock for People vrátili do Česka a v pražském Meet Factory odehráli skvělý koncert, ze kterého byla cítit v první řadě radost a pokora. čtěte zde
Vydáno: 25.09.2025 13:26 v sekci Foto
Rock for People udělá dobře mladým i starým. Dorazí Bring Me the Horizon i Iron Maiden
Rock for People udělá dobře mladým i starým. Dorazí Bring Me the Horizon i Iron Maiden Rock for People oznamuje první hvězdy, přiveze Iron Maiden, Bring Me The Horizon, Papa Roach nebo Electric Callboy. A znovu bude trvat pět dní. čtěte zde
Vydáno: 24.09.2025 12:00 v sekci Novinky
RECENZE: Bush - I Beat Loneliness
RECENZE: Bush - I Beat Loneliness Polovina devadesátých let, obliba grunge kulminuje a byť po Cobainově dobrovolném odchodu z povrchu zemského postupně žánr nabírá klesající tendenci, pro Bush jsou to skvělé časy. čtěte zde
Vydáno: 23.09.2025 10:38 v sekci Fakkerník
fakker.cz na Facebooku fakker.cz na Instagramu fakker.cz na YouTube Pište na fakker.cz RSS na fakker.cz

KALENDÁŘ AKCÍ

Po 06.10.
Better Lovers (Rock Café, Praha)
Út 07.10.
Disturbed + Megadeth (o2 arena, Praha)
Út 07.10.
We Came As Romance + Brand Of Sacfrifice (Palác Akropolis, Praha)
Čt 16.10.
Pendulum (Forum Karlín, Praha)
Pá 17.10.
Yungblud + Palaye Royale (Sportovní hala Fortuna, Praha)
Út 28.10.
Enter Shikari (Roxy, Praha)
St 29.10.
Imodium Acoustic (Nová Spirála, Praha)
Pá 31.10.
Stray From The Path + special guest: Alpha Wolf + Graphic Nature + Calva Louise (Distrikt, Praha, Žižkov)

» zobrazit všechny akce «

Aktuální číslo Spark
Rebel TV
©2014-2025 SMILE MUSIC s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 2336-3649
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu SMILE MUSIC s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe