První virální moment nastal díky americké kapele Linkin Park. Všechno to začalo nenápadnou hříčkou - v jejich písni "Two Faced" se v refrénu zpívá "Two faced, caught in the middle", ale fanoušci v tom slyší spíše "Toothpaste caught in a Lidl". Vtip se začal rychle šířit po sociálních sítích, až se k tomu přidala i zpěvačka Emily, která to na koncertech občas schválně zazpívá "špatně". A na koncertě v rakouském Nickelsdorfu překvapila fanoušky ještě víc, když přišla přímo v šusťákové soupravě s logem Lidl. Marketingový tým Lidlu to nenechal bez odezvy: přijel na další koncert v Německu s dodávkou plnou identických souprav, které zadarmo rozdával přímo v publiku, čímž fanoušky přetvořil na jednu velkou chodící reklamu.
Lidl ale nezůstal jen u Linkin Park - druhý virální zásah přišel v reakci na Liama Gallaghera. Ten kocem roku 2024 nafotil kampaň pro outdoorovou značku Berghaus, jejíž bunda měla barevnou kombinaci nápadně podobnou Lidlu - modrá, žlutá a červená, čehož si samozřejmě internet hned všiml. Lidl zareagoval téměř okamžitě - vypustil limitovanou edici bund "Lidl by Lidl", což je narážka na luxusní značky, které se jmenují třeba "Tom Ford by Tom Ford" nebo "Marc Jacobs by Marc Jacobs". "Lidl by Lidl" tak ironicky znamená móda od Lidlu, pro Lidl - a právě tím si získala srdce mnoha mileniálů a gen Z. Limitka byla inspirována ikonickým lookem bratrů Gallagherových z Oasis a byla vypuštěna těsně před začátkem jejich reunion turné - ceny byly lidové a výtěžek z limitky Lidl věnoval na charitu. Spojení s Oasis tím získalo nejen marketingový, ale i lidský rozměr.
P.S. Toto není spolupráce! Ty my jakožto menší hudební médium bohužel často nedostáváme. Ale kdyby náš článek marketingový tým Lidlu náhodou zaznamenal, redakci by nová šusťákovka taky nevadila, mrk mrk. ;)
Zobrazit příspěvek na Instagramu