RECENZE: Crosses - Goodnight, God Bless, I Love U, Delete.

Vydáno: 26.02.2024 08:12 - Petr Adámek

Tři kříže (nikoliv ty z bílýho kamení...) uprostřed zůstávají, stejně tak i žena coby ústřední motiv. Jen té barvy na předním obalu čerstvé nahrávky je oproti debutu víc. A dostatečně barevný je i samotný obsah.
CrossesCROSSES
Goodnight, God Bless, I Love U, Delete.

vyšlo: 13. října

Crosses, kteří se obvykle stylizují jako †††, není úplně snadné uchopit. Berme to zkrátka tak, že Chino Moreno, jinak hlas ikonických Deftones, a Shaun Lopez, též kytarista post-hardcorové bandy Far zkrátka potřebují vedlejší prostor k vybouření potřeb, které by v jejich domovských formacích neuplatnili. Většinu plochy okupují syntetizátory, lehké industriální plochy, zatímco kytara tu má až druhořadou roli a povětšinou prosakuje jen lehkými náznaky. Zadumaná, melancholická nálada prostupuje celou nahrávkou, čemuž vedle chladné elektroniky víc než vydatně napomáhá nezaměnitelný Morenův hlas. V Crosses využívá v maximální míře svoji umírněnější, rozvláčnou polohu, kterou dobře známe i z klidnějších míst jeho domovské formace. Oproti Deftones ale nezabíhá do agresivních extrémů ani excentrických výbuchů.

 

 

Oproti debutovému, devět let starému albu možná chybí hitový moment typu "The Epilogue". Když ne hit, tak aspoň humor: na konec desky si Crosses nechali skladbu s hostujících Robertem Smithem z The Cure. Pojmenování "Girls Float † Boys Cry" můžeme vnímat jako takový malý vtípeček na závěr. Metalová komunita je často úzkoprsá, nicméně když můžou na Brutal Assault s úspěchem vystupovat týpci jako Perturbator nebo Carpenter Brut, není důvod, aby metalheads nepřijali i Crosses. "Goodnight, God Bless, I Love U, Delete." za to rozhodně stojí.

Jak to dvojici pošlape naživo, zjistíme už 6. června v Praze.

 

(recenze vznikla pro březnové číslo časopisu Spark)

 

8/10
 
 

DOPORUČENÉ ČLÁNKY


© 2024 SMILE MUSIC s.r.o. | Prolidi.cz

Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu SMILE MUSIC s.r.o. zakázáno.
Přepnout na klasické zobrazení