RECENZE: Måneskin - Rush!

Vydáno: 12.03.2023 20:44 - Petr Adámek

Spěch, honička, rozruch. Toho i všeho dalšího, co se skrývá pod názvem alba "Rush!", bylo kolem Måneskin od vítězství v Eurovizi před dvěma lety víc než dost. Moment, to je ta kapela z Eurovize? Ano, to je ona… Ale předsudky stranou.
Måneskin - Rush!MÅNESKIN
Rush!

vyšlo: 20. ledna

Måneskin totiž tento úspěch stačili přerůst a novou deskou své kvality s přehledem potvrdit. Vcelku v rekordním čase se stali opravdu velkou kapelou, která vyprodává haly a sbírá první nominace na Grammy.

Jejich recept je přitom prostý - jednoduše dělat všechno na maximum. Svižný a zábavný rock'n'roll má vše, co bychom od žánru v roce 2023 očekávali. Perfektní songwriting, instrumentální přesvědčivost, precizně zmáknuté živé vystupování (o tom jsme se měrou vrchovatou přesvědčili už před dvěma lety na festivalu Rock for People), nezbytnou dravost a tak akorát nadávkované množství rebélie. A k tomu se na Måneskin dobře kouká! To platí jak pro přidrzlou basačku Victorii De Angelis, tak pro tři exoticky vyhlížející maníky v čele se zpěvákem Damianem Davidem s výrazem největšího svůdníka na Apeninském poloostrově.

Mimo to kapela točí zábavné videoklipy. V jednom z těch novějších k singlu "Gossip" si zahrál hvězdný kytarista Tom Morello, který se nechal slyšet, že byl původně z představy italské rockové kapely skeptický. Když je ovšem viděl naživo, uznal, jak moc se mýlil. Není přitom jediným globálně známým hudebníkem, který čtveřici ocenil. Poklonu už dříve vyjádřil i Iggy Pop.

A aby těch slavných jmen nebylo málo, pod albem je podepsán superúspěšný švédský producent a skladatel Max Martin. A hity skutečně nechybí: kromě zmíněné "Gossip" i "Supermodel", "Mammamia" či balada "The Loneliest". Výsledek se sice nepovedlo úplně ukočírovat po stránce stopáže i lepšího dramaturgického poskládání tracklistu, přesto je nad vší pochybnosti, že se tady urodilo něco velkého. A pokud by se na Måneskin i po poslechu "Rush!" někdo díval skrz prsty, čas brzy ukáže.

No a kdo nechce nechat nic náhodě, tak ať nepromarní Måneskin v Praze! Už 23. května to totiž rozpálej v pražské O2 Areně.

(recenze vznikla pro březnové číslo časopisu Spark)

7,5/10