RECENZE: Alter Bridge - Pawns & Kings

Vydáno: 28.10.2022 10:50 - Petr Adámek

Některé věci jsou v hudebním světě neměnné. Sabaton se jen těžko vzdají válečných témat, Rammstein si už nikdy nepřestanou hrát s ohněm a Slipknot na pódiu neuvidíme bez masek.
Alter Bridge - Pawns & KingsALTER BRIDGE
Pawns & Kings

vyšlo: 14. října

Iron Maiden zase bez Eddieho a KISS zase a znovu vyrazí na další, tentokrát už rozhodně poslední (!!!) turné. U Alter Bridge zase máme jistotu, že pravidelně, skoro jako podle navoleného programu, vydají co tři roky novou dlouhohrající desku. Letos u nich tato konstanta nabývá v platnost už posedmé.

Na"Pawns & Kings" to Mylesovi stále parádně zpívá, Mark Tremonti potvrzuje, že jeho rukávy jsou co do šťavnatých riffů bezedné a tandem Scott Phillips a Brian Marshall vykazuje sehranost, jakou jen může dvojice po osmnácti letech v jedné kapele (a dalších X v té předchozí) mít. Máme tu epický otvírák "This Is War", jakousi výstavní skříň umění Alter Bridge ve čtyřech minutách, pro velké arény stvořenou "Dead Among The Living", těžkotonážní "Sin After Sin", ale i odlehčenou, radio-friendly záležitost "Stay", za které by se nemuseli stydět ani Bon Jovi nebo Volbeat.

Novinka je zkrátka kus standardně dobře odvedené práce, na kterou jsme od Alter Bridge za ty bezmála dvě dekády zvyklí. Chybí jí ovšem jakýkoliv moment překvapení nebo alespoň pocit dříve neslyšeného. Největší vinu na tom nese producent Michael "Elvis" Baskette, jenž kromě debutu produkoval všechna alba Alter Bridge, stojí i za všemi Tremontiho sólovkami a dokonce i za dvěma deskami Mylese Kennedyho z poslední doby. Tato skoro rodinná spolupráce jistě funguje pohodlně a spolehlivě, ale příliš neokoukaného zkrátka nabídnout nedokáže.

Jakou mají Alter Bridge koncertní formu, zjistíme už 12. listopadu, kdy dorazí do pražského O2 Universa.

(recenze vznikla pro říjnový časopis Spark)

7/10