Další soudní drama okolo Nirvany. Začíná bitva o autorství ikonického loga

Vydáno: 01.02.2022 07:50 - Eliška Válková

Asi si říkáte, jestli rozruchu kolem Nirvany nebylo už dost. Po tahanicích kolem nahého mimina na obálce alba Nevermind tu máme další spor. Tentokrát se jedná o nejasnosti kolem autorství loga kapely.
Když se řekne Nirvana, jednou z věcí, která se každému okamžitě vybaví, je jejich ikonické logo. O autorství smajlíka s přeškrtnutýma očima a kyselým úsměvem se přihlásil designer Robert Fisher. Ten v devadesátých letech působil jako umělecký ředitel v nahrávací společnosti Nirvany DGC/Geffen Records.



Už v roce 2020 přišel Fisher s tím, že smajlíka vytvořil pro grafiku triček v roce 1991 na žádost kapely. Právníci Nirvany ovšem tvrdí, že logo vytvořil sám Kurt Cobain téhož roku s tím, že autorská práva si zaregistroval až o dva roky později. Kapela tedy odmítá jakýkoliv nárok Fishera na autorství loga.

Nabízí se otázka, proč se Fisher přihlásil k autorství až nyní. Podle něj je to velmi jednoduché. Jedná se mu pouze o to, aby se vědělo, že za ikonickým logem stojí on, a ne někdo jiný. Údajně nepožaduje ani žádnou finanční kompenzaci.

Tento spor v souvislosti s logem není zdaleka prvním. Už v roce 2018 se kapela přela s módní značkou Marc Jacobs, která logo použila na trička v jedné ze svých kolekcí. Zajímavé na tomto sporu je, že ani jeden ze zbývajících členů tehdy nedokázal s jistotou říct, kdo původně logo vytvořil.


Nirvana logo


DOPORUČENÉ ČLÁNKY


© 2024 SMILE MUSIC s.r.o. | Prolidi.cz

Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu SMILE MUSIC s.r.o. zakázáno.
Přepnout na klasické zobrazení