Pokud byste srovnali své začátky s dneškem - je pro novou kapelu budování jména v době sociálních médií, YouTube či Spotify složitější nebo naopak snazší?
Billy: Jsou to dvě strany jedné mince. V některých ohledech je budování úspěchu v dnešní době složitější, v jiných podstatně jednodušší. Řekl bych, že v současnosti je nejobtížnější vůbec prorazit. Musíš vychytat vhodný moment, kdy na sebe upozorníš. A pak si následně vybudovat pozici důvěryhodné "značky", což je ještě těžší. Měli jsme obrovské štěstí, že jsme se na světlo světa dostali ještě v devadesátých letech.
V jakých ohledech sociální média proměnila vztah mezi kapelami a fanoušky?
Joel: Sociální média zbořila mezi kapelami a fanoušky barikády. V jistých ohledech je to skvělé, ale někdy si postesknu a vzpomínám na doby, kdy jsme bývali tak trochu zahaleni rouškou tajemství. Sociální média mají své výhody i nevýhody. Líbí se mi, že mohu přímo fanouškům předávat informace. Ale na druhé straně bylo kouzelné vyrazit na koncert oblíbené kapely, kterou člověk znal maximálně z plakátů nebo obalů desek. Pak byl z jejich přítomností naprosto unešený. Tenhle 'wow efekt' už dneska nezažiješ. Víš, koho uvidíš a co můžeš očekávat...
Řekli byste tedy, že fanoušci byli v devadesátých letech horlivější, jelikož si vaše fotky nemohli, kdykoliv si vzpomněli, prohlížet na internetu?
Joel: Rozhodně. Kontakt s kapelou byl považován za něco výjimečného, nevšedního... Nemohla jsi každý den lustrovat Instragram jednotlivých členů. Kdežto dnes se ze sledování stává posedlost. Nedokážu říct, jaká doba byla v tomto ohledu lepší.
Kompletní dvoustránkový rozhovor s Good Charlotte a další 90s pop-punkové a punkrockové kapely najdete v aktuálním, srpnovém Fakkerovi. V prodeji od 1. srpna v síti trafik Relay a dalších shopech.