Nightwish, ty krabe!

Vydáno: 14.07.2020 15:20 - Ondra Weisbauer

Metallica už má svého korýše, a tak ani Nightwish nemohli zůstat pozadu. Po hmyzu pojmenovaném v roce 2017 po klávesákovi Tuomasi Holopainenovi, přichází nový krabí druh Tanidromites nightwishorum.
"Nový druh" není úplně správný výraz - jedná o fosilii. O objevu se objevila zmínka ve vědeckém časopise Palaeontologia Electronica a to přesněji ve článku o Systematice a konvergentním (postupném a druhově podobném) vývoji krabů z korálových útesů v období jury a křídy. Autoři v článku podrobně popisují několik nových druhů krabů, z nichž jeden je pojmenován Tanidromites nightwishorum po finských symphonic-metalistech.

A proč právě Nightwish? Krab byl po kapele pojmenován, aby vědci uctili desku z roku 2015, Endless Forms Most Beautiful, která bylo inspirována prací přírodovědce Charlese Darwina a zaobírá se evolucí života.

Druh kraba byl nalezen ve východní části Rakouska a žil v pozdní jurské době, před 150 miliony lety - v té době byla ještě velká část Evropy pokryta teplým mořem bujícím životem.

Tanidromites nightwishorum

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

© 2014-2020, SMILE MUSIC s.r.o.

Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu SMILE MUSIC s.r.o. zakázáno.
Přepnout na klasické zobrazení